2016. jún 17.

Az elmaradt verseny és ami utána jött

írta: Dr. Pénzes Ernő
Az elmaradt verseny és ami utána jött

Sziasztok!

Nem véletlen hallgattam kicsit hosszabban... A find your limits tri-series olimpiai távú versenyére készültem, remélve, hogy majd beszámolhatok róla. Pehhemre a 2016. május 21.-re tervezett a verseny, a szervezőknek hála elmaradt. NO COMMENT :/ Ez nagyon rosszul esett.... de tényleg...nagyon! Azt reméltem, hogy már komolyabb versenytapasztalattal fogok rendelkezni miről írhatok nektek... de sajnos nem :(

Komoly tárgyalások folynak arról kinek is köszönhető mindez - szervezők vagy a Magyar Triatlon Szövetség - de erről itt nem beszélnék, amit elmondhatok, az annyi, hogy az igazi vesztesek mi nevezők vagyunk, akiktől elvették a lehetőséget.

Jobb híján csapattam a parton egyedül. Ugyan gondoltam, hogy a víz még hideg lesz - elvégre május volt - de reménykedtem, hogy azért nem fog fájni. De! Fájt! A 17 fokos víz nem lett a barátom. Vicces, hogy azon a hétvégén pokoli meleg volt, szóval, a vízben fáztam, a bringán és futás közben viszont leégtem és izzadtam. Simán 30 fok feletti volt a külső hőmérséklet.
dsc01167.JPGdsc01177.JPGBalról: Még gondolkodom!

Jobbról: A hideg víz...jól lehet látni, hányan vállalták rajtam kívül :)

Úszás után bringára pattantam -mondjuk inkább... miután felengedtem a napon és képes lettem nem bádogember módjára mozogni -  lenyomtam 40km-t és lefutottam a 10-et.  Nagyon zavart a sok só ami rászáradt az arcomra, bőrömre, de ettől sokkal többet kell majd eltűrnöm a nagy napon. Persze, lazán nyomtam, nem volt tétje az edzésnek. Velence gyönyörű volt, megérte a pénzét, mindenkinek csak ajánlani tudom, a biciklis út a tó körül nagyon szép, jó minőségű, élveztem minden kilóméterét.

dsc01185.JPGez.jpg

Balról: Indulás bicóval

Jobbról: Hivatalos frissítőemberemmel, párommal Szilvivel :)

 

 

 

 

Szummázva a versenynapot, a kezdeti nehézségek után csak újabbak jöttek - Nálam megszokott :D

Ami a felkészülést illeti: Nem tudom tartani az edzéstervem :/ Aki ilyen versenyt fontolgat gondoljon arra, hogy az "élet" sokszor közbeszól és nagyon nehéz az edzések számát tartani. Volt pár félmaraton(Hód futófesztivál Hódmezővásárhely, I. Szegedi félmaraton, Szeged) amit teljesítettem - utóbbit 2:05 óra alatt -, Homokháti biciklis túra (100 km, előtte 2km-t úsztam) illetve újra megtettem a Szeged-Törökszentmiklósi távot (120 km) kerékpáron. Iványi Zoltán barátommal a maratonra való felkészülésem jegyében futottunk egy 35 km-es távot is a múlt hétvégén. A hétköznapokban rövid kitérőkkel készülök. Amolyan km gyűjtésnek tökéletes és a technikát is átrágom, javítom ezekkel. Napi egy órát hetente többször, amikor lehet. A bringát is előveszem, ha az idő engedi és kombinált edzéseket tartok. Egy óra bringa + egy óra futás. Próbálom a váltásokat szem előtt tartani, figyelni bringa után hol érzek fájdalmat, futás után mi esik jól... Milyen krém segít. Legtöbbször Richtofitet használok ami jó futás előtt és után is, de ne várjunk tőle varázslatot. Ha valami erősebb kell előveszem a piros "Pferdebalsam"-ot. Vigyázat... Pokolian tud égetni és ha vízzel érintkezik könnyeket fakaszt :D Szóval ne próbáljuk lemosni... Tűrni kell amíg felszívódik! Viszont bitang erős és nagyon jól jön, ha valami fáj és még hiányzik pár kili.

A következő hétvégén 2016.06.18-án nevezek az Érj-át távúszásra Szegeden (4 km) és a rákövetkező napon jöhet az első maratonom (I. Epam jótékonysági maraton). Utóbbin az 5 órás időlimitet céloztam meg (7 perc/kili), előbbin a 90-percet. Ezek egyben a tervezett ironman tempóim is.

UI.: Remélem, hogy ez a LONDON-típusú idő lassan elillan és eljön az igazi nyár, addig is kitartást mindenkinek és jó sportolást.

 

 

Szólj hozzá